lørdag 20. januar 2018

Peppa Gris er en stor hit!

Denne uken har jeg hatt to bestiller, og det er veldig stas! Det er også ganske tidkrevende, for pynten tar sin tid og man glemmer klokken og kvelden går unna i et jafs. Jeg har holdt på litt hver kveld og i sent i går kveld ble denne Peppa Gris-kaken til en sprudlende jente på Oppsal ferdig! Jeg elsker Peppa Gris, selvfølgelig på grunn av min egen 3-åring. Og da er det bare så koselig å kunne lage en kake med både henne og lillebror Georg på!




Kaken består av to lag sjokoladekake og melkesjokolademousse i midten og sjokoladesmørkrem rundt. En passende kaker for sjokolade-mumser. Selv kan jeg aldri få nok av sjokolade, så denne er virkelig en av mine favoritter. Peppa Gris er en fargerik og morsom tegneserie for barn med enkle, men innholdsrike fortellinger.

Skyene har jeg trykket ut med utstikker kjøpt på nett. De fås i ulike utgaver og jeg har kjøpt en 5-pakning med ulike skyformer. Vanndråpene har jeg formet med fingrene. Regnbuen har jeg også rullet ut i remser. Sommerfuglene har jeg tørket i en åpnet bok, slik at de tørker og lager en levende effekt på kaken. Nå ønsker jeg meg flere små blomsterutstikkere, slik at jeg en annen gang kan lage blomster i ulik størrelse for effektens skyld.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar