fredag 9. februar 2018

Sort/lilla kake

Et av de kuleste oppdragene hittil fikk jeg denne helgen av en kollega av min venninne. Hun skulle ha en kake til en felles fest, og temaet skulle være blanding av punk, rock etc. Vi utvekslet en del bilder for inspirasjon, og her er resultatet. Jeg ble skikkelig fornøyd, for hittil har jeg nesten bare laget barnekaker. Hun som skulle ha kaken ønsket skjelett/dødninghoder, men det er såpass avansert at jeg valgte å jukse litt ved å kjøpe en figur som jeg satt på siden av kaken. Jeg synes det ble ganske bra på denne måten i grunn. For flere bilder og litt forklaring fra prosessen, les innlegget.







Blomster i lilla og svart og nagler var mine første ideer på kaken. Så fikk jeg ønsker om slanger og sommerfugler og sorte svaner, så da lagde jeg figurene fortløpende hver kveld slik at de kunne tørke før selve monteringen.

Pynten ligger til tørk, dette kan ligge i flere dager.

Slanger og svaner. Et par av slangene ble sprayet med sølvspray etter tørking for en stilig effekt.

Ulike nagler  i søvlfondant, skåret ut og formet for hånd

Blomstene tørkes i coctailglass slik at de får den formen som er ønskelig. Deretter limes perler i midten.

Den ene slangen farget jeg med spiselig shimmerpulver med grønnskjær.

Hovedslangen lages enkelt ved å rulle ut en lang remse med fondant og lime rundt kaken. I enden ruller kan ekstra slik at det blir en hale, og i den andre enden former man et lite hode og trykker inn to øyne.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar